www.ciekawesamochody.fora.pl
Ciekawe pojazdy i nie tylko, "złapane" przez nas
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.ciekawesamochody.fora.pl Strona Główna
->
Mercedes
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Zdjęcia samochodów europejskich
----------------
Alfa Romeo
Ariel
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Citroën
DeLorean
De Tomaso
Ferrari
Fiat
Ford
Hansa
Jaguar
Koenigsegg
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lotus
Maserati
Maybach
Mercedes
Mini
MG
Morgan
Opel
Pagani
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Seat
Smart
Škoda
TVR
Triumph
Wiesmann
Volkswagen
Volvo
Zdjęcia samochodów japońskich
----------------
Acura
Daihatsu
Honda
Infinti
Lexus
Mazda
Mitsubishi
Nissan
Toyota
Subaru
Zdjęcia samochodów amerykańskich
----------------
Cadillac
Chevrolet
Chrysler
Dodge
Ford
GMC
Hummer
Jeep
Lincoln
Plymouth
Pontiac
Saturn
Zdjęcia samochodów innych
----------------
Inne pojazdy
Tablice Rejstracyjne
----------------
Tablice rejstracyjne
Zdjęcia
----------------
Targi, wystawy, zloty, rajdy
Inne
Off-Topic
----------------
Off-Topic
Kosz
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Maciek ZK
Wysłany: Pon 17:11, 10 Mar 2008
Temat postu: Mercedes 300 (W189) "Adenauer" 1951 - 1962
Berlin - 5.05.2007
Mercedes 300 "Adenauer" - auto kanclerza RFN
Kiedy w 1951 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem, Mercedes zaprezentował model 300, czołowy niemiecki tygodnik Stern nazwał go Mercedesem Zagłębia Ruhry, przeznaczonym dla bogatych - przemysłowców, finansistów i polityków.
Mercedes 300 bowiem idealnie pasował do obrazu tej klasy społeczeństwa. Dostojna sylwetka, opływowe linie, elegancja w każdym calu.
6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów osiągał moc 115 KM. Czterodrzwiowa limuzyna kosztowała 19 900 marek. Średnia płaca wynosiła w tym czasie 600 DM, a za garbusa trzeba było zapłacić 4400 marek.
Stern nie mylił się. Lista posiadaczy tego auta świadczy, że byli to ludzie o zasobnych kieszeniach. Są na niej Alfred Krupp, jak i książę Monaco - Rainier III. Ale była też jedna osoba, której Mercedes 300 przypadł szczególnie do gustu: był nią kanclerz RFN Konrad Adenauer. Od początku pojawienia się wozu, ten starszy pan zaczął używać go jako pojazdu służbowego. Jego przygotowanie kosztowało podatników 27 tys. DM. 300S miał 6-cylindrowy silnik o mocy 150 KM. Mógł "wyciągnąć" 175 km/h. Kanclerz jeździł nim przez 11 lat.
Na II półrocze 1959 roku w Niemczech zapowiadana jest wizyta prezydenta Eisenhowera. Jest to prestiżowa wizyta, chodzi o wzmocnienie pozycji NATO przed pobytem Chruszczowa w USA. Najbliższe otoczenie kanclerza sugeruje użycie amerykańskiego wozu. Ale Adenauer jest nieustępliwy. Oświadcza: - Amerykański prezydent w Niemczech powinien jechać niemieckim samochodem.
26 sierpnia 1959 roku Eisenhower ląduje w Bonn. Do siedziby Bundestagu jedzie otwartym Mercedesem 300.
I tak już pozostało. Mieszkańcy Bonn przyzwyczaili się do widoku auta z niebieskimi światłami, żaluzją na oknach i proporczykiem na prawym błotniku.
Produkcję "trzysetki" zakończono w 1962 roku. Rok później kanclerz Adenauer zrezygnował z dalszej kariery. Miał 87 lat. Przez 14 lat pracy tylko raz przesiadł się do innego wozu.
Nic dziwnego, że Mercedes 300 miał oprócz tego wielu znanych właścicieli, jak Willy Brandt, Haile Selassie, Jan XXIII, prezydent Kennedy...
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin